نظام هونج مينج سيعرف عالميا بإسم Ark OS

  • 2 June 2019
  • 1 reply
  • 499 views

نظام هواوي Huawei ARK OS

أكدت شركة هواوي أنها تعمل على خطتها لإطلاق نظامها الجديد في صيف أو أواخر هذا العام, وسوف يكون نظام هواوي الجديد بنسختين, محلية وعالمية, سيكون الإسم المحلي HongMeng الذي تحدثنا عنه سابقاً, في حين سيكون الإسم العالمي يعرف بـ Ark OS.



بدأ كل شيء في مارس من هذا العام عندما أخبر الرئيس التنفيذي لشركة هواوي Yu Chengdong AKA Richard Yu أن الشركة طورت أنظمة تشغيل ذاتية للهواتف الذكية وأجهزة الكمبيوتر تحسباً لأي قرار من الولايات المتحدة ضد شركة هواوي, وبالفعل هذا ما حصل تم سحب رخص الشراكة مع Huawei من طرف العديد من الشركات العالمية بعد الضغط عليها من الحكومة الأمريكية. كانت شركة هواوي تتوقع حصول هذا الأمر بعد الضغوطات المتتالية من الولايات المتحدة, لذلك كانت تعمل على أنظمة تشغيل خاصة بها.

أكمل الموضوع من المصدر لتتعرف على كل التفاصيل : InfoJN

TRANSLATE
Huawei has confirmed that it is working on its plan to launch its new system in the summer or late this year. Huawei's new system will be local and international, the HongMeng name we talked about earlier, while the world name will be known as Ark OS.

It all started in March this year when Yu Chengdong, CEO of Huawei, told AKA Richard Yu that the company had developed self-operating systems for smart phones and computers in anticipation of any US decision against Huawei. The party of many international companies after pressure from the US government. Huawei expected this to happen after successive pressures from the United States, so it was operating on its own operating systems.

Complete the topic from the source to find out all the details: Ark os

1 reply

Userlevel 4
I can’t wait for it to be freely available, I’m sure I’m not alone in wishing Huawei great success and look forward to the day when I can remove all of google from all of my devices.

Reply